COVID-19 בישראל

הצט"מ ממליץ: מנת חיסון רביעית לכלל האוכלוסיה מגיל 18 ומעלה

צוות הטיפול במגיפות והוועדה המייעצת לקבינט הקורונה המליצו לאפשר מנה רביעית גם מתחת לגיל 60, למי שעברו חמישה חודשים ממועד החלמתו או ממועד קבלת החיסון השלישי

אחות מכינה חיסון לקורונה. צילום: דוד כהן/ פלאש 90

צוות הטיפול במגיפות (צט"מ) והוועדה המייעצת לקבינט הקורונה המליצו היום (ג') לאפשר מנת חיסון רביעית נגד קורונה גם מתחת לגיל 60. בצט"מ ממליצים לחסן מי שמלאו לו 18 שנה ועברו חמישה חודשים ממועד החלמתו או ממועד קבלת החיסון השלישי. המלצות הצט"מ והוועדה כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש.

ההחלטה התקבלה לאור תוצאות ראשוניות שפרסם השבוע משרד הבריאות, לפיהן מנת החיסון הרביעית מקנה הגנה של פי 3-5 מפני תחלואה קשה והגנה מפני הדבקה של פי כ-2 לעומת מי שחוסן במנה שלישית בלבד. גם בית החולים איכילוב פרסם השבוע נתונים ראשוניים ממחקר שמצא כי הסיכון להידבק בנגיף שבעה ימים ומעלה לאחר קבלת המנה הרביעית, קטן פי שניים.

כזכור, בשבוע שעבר פורסמו תוצאות מחקר מתמשך שמובילה פרופגילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ולבקרת זיהומים ב"שיבא", שהצביעו על כך שיעילות מנת החיסון הרביעית כנגד זן האומיקרון היא חלקית בלבד. "בעזרת הנתונים הנאספים ב'שיבא' על התחלואה באומיקרון בקרב עובדי בית החולים המשתתפים במחקר סרולוגי, אנו מבינים שלמרות העלייה המשמעותית שנראתה בנוגדנים לאחר החיסון הרביעי – ההגנה הזאת יעילה רק באופן חלקי כנגד האומיקרון. נראה כי הוא עמיד באופן יחסי לחיסון", אמרה עם פרסום התוצאות פרופ' רגב.

ישראל היא המדינה הראשונה שהחלה לאפשר לאזרחיה לקבל מנת חיסון רביעית. בתחילת החודש אישר משרד הבריאות לתת מנת בוסטר שנייה לבני 60 ומעלה ולצוותים רפואיים, אם חלפו ארבעה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השלישי. זאת, בנוסף למי שסובלים מדיכוי של מערכת החיסון וקשישים במסגרות אשפוז סיעודיות ובמוסדות רווחה שקיבלו אישור לכך.

ד״ר אורן קובילר, מומחה לוירולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, תייחס להמלצה: "בשל חוסר הנכונות של הממשלה לעצור את גל האומיקרון באמצעות הקטנת החשיפה, החלטת הצט״מ הגיונית".

לדבריו, "הצט״מ מחפש דרכים לאפשר לאזרחים שמעוניינים להגן על עצמם מהגל הנוכחי. לאור התוצאות שהמנה הנוספת נותנת יתרון יחסי בהגנה מפני הוריאנט הנוכחי - גם בהדבקה וגם בתחלואה קשה - הצט״מ ממליץ לאפשר זאת. עדיף היה למנוע הדבקות באמצעות הקטנת החשיפה, אבל כיוון שזה לא נעשה, החלטת הצט"מ בהחלט הגיונית״.

נושאים קשורים:  בוסטר,  חיסונים,  מנה רביעית,  צט"מ,  ד״ר אורן קובילר,  19-COVID,  קורונה,  אומיקרון,  חדשות
תגובות

אישור זה לא המלצה. בצדק.

אנונימי/ת
27.01.2022, 18:52

כרמל, לך תכין את ההגנה שלך נגד התביעה של ההסתדרות הרפואית. מפיץ שקרים שכמוך. נקווה שישללו לך את הרישיון.