COVID-19 עולמי

אפידמיולוג מהרווארד: PCR עדיפה על בדיקה מהירה לאבחון covid-19

ההסבר: בתחילת המחלה לא מתגלה כמות מספקת של חלבון נגיפי בבדיקה מהירה – הנבדק עשוי לקבל תחילה תוצאה שלילית אבל כעבור זמן קצר התוצאה תשתנה

בדיקת אנטיגן מהירה לקורונה. אילוסטרציה

הסבר מדוע אין לסמוך רק על בדיקת קורונה מהירה כאשר יש תסמיני קורונה - שכן בדיקה מהירה עשויה לספק בפרק זמן מסוים תוצאה שלילית אך כעבור זמן מה תוצאה חיובית – פורסם בסוף השבוע באתר Slate המסתמך על מאמר שפורסם קודם לכן ב-NEJM ומחברו הראשון הוא האפידמיולוג מיכאל מינה, לשעבר פרופסור בהרווארד.

פרופ' מינה גם פרסם סדרת ציוצים ב"טוויטר" בנושא זה משום שבמיוחד עתה, במהלך חגי ראש השנה האזרחית ובעולם הנוצרי, רבים מסתמכים רק על בדיקה מהירה לצורך השתתפות באירועים והוא טוען כי רצוי ולמעשה אף נדרש שיעברו בדיקת PCR, המדויקת יותר. "הגיע הזמן לחשיבה ולאסטרטגיה אחרת בנושא הבדיקות", ציין פרופ' מינה במאמרו ב-NEJM.

אדם שיציג תסמינים כמו כאב ראש, שיעול יבש, גודש באף, כאבי שרירים ויבצע בדיקה מהירה (אנטיגן) עשוי לקבל תחילה תוצאה שלילית לקוביד-19 אבל כעבור זמן קצר, שעות או ימים, כשיעשה בדיקה חוזרת, יקבל תוצאה חיובית לנגיף, ציין פרופ' מינה.

עם זאת הוסיף כי בדיקות מהירות "עושות את העבודה שלהן גם מול האומיקרון, אך יש להכיר בכך שתוצאה שלילית בבדיקה מהירה, שתראה כי הנבדק אינו מידבק, יכולה להשתנות בתוך פרק זמן קצר מאוד". הסיבה: "בנקודת זמן מסוימת במהלך המחלה, לרוב בתחילתה, לא מתגלה כמות מספקת של חלבון נגיפי, וזו מתגלה רק בבדיקה חוזרת וב-PCR".

נושאים קשורים:  בדיקת אנטיגן,  בדיקות PCR,  19-COVID,  חדשות,  בדיקות קורונה מהירות
תגובות
אנונימי/ת
27.12.2021, 19:23

ומה הבעיה לבצע מספר בדיקות מהירות? למשל כל יום כאשר מרגישים לא טוב