• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

1,900 רופאים ואנשי מקצועות בריאות מבקשים לעלות לישראל ונתקלים בקשיים

חסמים ואי בהירות לגבי ביטחון תעסוקתי לרופאים, ביניהם רופאים מנוסים, מעכבים את עלייתם לארץ | שרת העלייה והקליטה הודיעה כי היא מקדמת רפורמה לקליטה מהירה ולהגדלת התקנים לרופאים עולים

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. "משימה לאומית בתיעדוף גבוה" צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

כ-1,900 רופאים ורופאות, אחים ואחיות ובעלי מקצועות פרא-רפואיים, פתחו "תיקי עלייה" בסוכנות היהודית ומבקשים לעלות לישראל כדי להשתלב במערכת הבריאות. אלא שהם נתקלים בקשיים וחסמים ובאי בהירות לגבי ביטחון תעסוקתי במיוחד לרופאים, גם לרופאים מנוסים. מסיבה זאת הם אינם ממהרים לעלות לישראל.

בדיווח ב"ידיעות אחרונות" אתמול (ג') צוטט יעקב הגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית (הגוף העוסק בעלייה): "עלייתם לישראל של אנשי הרפואה הללו הכרחית לצורך חיזוק מערכת הבריאות ובמיוחד עתה, נוכח המגיפה העולמית. פוטנציאל העלייה של רופאים לארץ הוא אדיר".

בדיווח נמסר כי בשבועות הקרובים תנסה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה לקדם רפורמה לקליטה מהירה ולהגדלת התקנים לאותם רופאים עולים. היא מסרה כי קיימה כבר סדרת פגישות בנושא הזה עם ראש הממשלה ושר האוצר ו"הגענו להסכמה שזו משימה לאומית בתיעדוף גבוה".

לפי דו"ח ה-OECD, ישראל היה המדינה היחידה בארגון העולמי שבה חלה ירידה במספר הרופאים לכל 100 אלף נפש וזאת למרות שבשנתיים האחרונות עלו לארץ כ-3,000 רופאים וגם חזרו לארץ ישראלים ששהו בחו"ל כדי לסייע בהתמודדות המערכת עם מצוקת כוח אדם רפואי, כפי שקרה בשנות ה-90 של המאה הקודמת עם גל העלייה הגדול ממדינות בריה"מ לשעבר, שהביא לארץ אלפי רופאים.

נושאים קשורים:  רופאים עולים,  הסוכנות היהודית,  חדשות
תגובות