חדשות

יוקר הבריאות: זינוק במחירי תרופות מרשם אתיות בארה"ב

מחירי תרופות שאינן גנריות עלו בשנה האחרונה בקצב של יותר מפי 2 משיעור האינפלציה השנתית בארה"ב | ההוצאה השנתית הממוצעת לתרופת מרשם אחת בשימוש שגרתי מגיעה ל-6,000 דולר

בית מרקחת, תרופות. צילום אילוסטרציה

ממצאים מוחשיים על אחד הנושאים הרגישים ביותר בתחום הרפואה – מחירי תרופות המרשם האתיות (שאינן גנריות) - הובאו השבוע בדו"ח מיוחד של AARP, המכון למדיניות ציבורית בארה"ב. אין ספק שלעובדות המוצגות בו יש גם השפעה על מחירי תרופת מותג בישראל.

הדו"ח עסק בתקופה שבין 2006 ל-2020 ולפיו, מחירן הקמעונאי לצרכן של תרופות מרשם אתיות עלה כדי פי 2 משיעור האינפלציה בארה"ב בשנת 2020. בעוד שהאינפלציה אשתקד היתה בארה"ב בשיעור של 1.3% - מחירן של 260 התרופות שהן בשימוש הנרחב ביותר, כולל תרופות למחלות גסטרו או נוגדות עוויתות ופרכוסים, עלה בכ-3% לעומת מחיריהן ב-2019.

לאורך 15 שנה שלגביהן נבדקה סוגיה זאת, מחירן של 65 מתרופות המותג שבשימוש שגרתי זינק במצטבר בכמעט 280% בעוד שהאינפלציה עלתה רק ב-32% לאורך תקופה זאת.

לגבי 2020, עלייה זאת משמעותה שההוצאה השנתית הממוצעת עבור תרופת מרשם מותג אחת שנמצאת בשימוש שגרתי מגיעה ל-6,000 דולר.

כאשר מדובר במשתמשים מבוגרים ובזקנים שקרוב לוודאי נזקקים לפחות לארבע-חמש תרופות קבועות, ההערכה לפי הדו"ח שההוצאה של כל אחד מהם עלולה להגיע ליותר מ-6,600 דולר עבור כל אחת מהתרופות, כלומר ליותר מ-26 אלף – סכום גבוה מהכנסה ממוצעת של מבוטח בביטוח הרפואי הבסיסי של "מדיקר" האמריקאי.

נושאים קשורים:  מחירי תרופות,  תרופות מרשם,  ארה"ב,  מדיקר,  חדשות
תגובות