COVID-19 בישראל

בחירות 2021: בבתי החולים הוצבו קלפיות מיוחדות עבור חולי קורונה

38 קלפיות ייעודיות נפתחו הבוקר במחלקות הקורונה בבתי החולים ויותר מ-400 קלפיות ללא מגע עם חברי ועדת הקלפי עבור כ-65 אלף מבודדים

חברי צוות רפואי ברמב"ם מכינים את הקלפי במחלקת הקורונה. צילום: דוברות רמב"ם

מערכת הבחירות לשנת 2021 מגיעה הבוקר (ג') לשיאה עם תחילת ההצבעה. 6,578,084 בעלי זכות הצבעה יוכלו להצביע עבור אחת מ-37 הרשימות המתמודדות לכנסת ה-24. בבתי החולים הוצבו קלפיות מיוחדות עבור חולי קורונה ואילו מבודדים יצביעו בקלפיות מיוחדות עבורם, ללא מגע עם חברי ועדת הקלפי.

הבוקר בשעה 07:00 נפתחו בסך הכל 16,685 קלפיות ברחבי הארץ שייסגרו ב-22:00, מהן 38 קלפיות ייעודיות לחולי הקורונה שנפתחו במחלקות הקורונה בבתי החולים ועוד 409 קלפיות עבור כ-65 אלף מבודדים שהוצבו במבני ציבור, בקופות החולים ובמתחמי "הצבע וסע".

חברי ועדת הקלפי צופים במצביעים ממסכי חדר הבקרה. צילום: בית החולים ברזילי

על המבודדים חל איסור להגיע לקלפיות בתחבורה הציבורית, שתפעל כסדרה ותהיה זמינה לציבור בחינם. בקלפיות למבודדים לא יהיה קשר ישיר בין המצביעים לבין חברי ועדת הקלפי, שיופרדו מאחורי וילון מיוחד כדי למנוע מגע עם המבודדים. המצביעים יקבלו את פתקי ההצבעה מאחורי הווילון וישלשלו אותם לקלפי בצורה בטוחה.

בבית החולים רמב"ם בחיפה החלה בשעה 08:00 הצבעה בארבע קלפיות שונות. שלוש מהקלפיות "הרגילות" מיועדות לחולים מאושפזים וצוותים רפואיים ולוגיסטיים שעובדים ביום הבחירות. קלפי נוספת מוקמה במחלקת הקורונה, שבה מאושפזים נכון להבוקר 14 חולים, ובה מעטפות כפולות ופוסטרים עם רשימת המפלגות והאותיות, פרגוד וארגז מיוחד. בחדר הבקרה צפו בהליך ההצבעה דרך מסכי הבקרה שלושה נציגי ועדת קלפי ממפלגות שונות.

במרכז הרפואי לגליל שבנהריה הושלמו כבר אמש ההכנות לקראת יום הבחירות. הקלפיות פועלות באגף הרנטגן, באגף לבריאות האישה ובאגף הבניין הכירורגי. כמו כן פועלת קלפי ניידת העוברת בין מחלקות הקורונה השונות, כדי שגם חולי הקורונה יוכלו להצביע, כל זאת על פי הנחיות משרד הבריאות. אחראי יום הבחירות, ארנון מלאכי, מסר כי הקלפיות שיוצבו במרכז הרפואי מיועדות עבור עובדים חיוניים שלא יוכלו לממש את זכות ההצבעה באזור מגוריהם עקב עבודתם, וכן עבור החולים המאושפזים.

גם במרכז הרפואי ברזילי הוקמה קלפי בתוך מחלקת קורונה א' כדי לאפשר גם לחולי הקורונה המאושפזים לממש את זכותם הדמוקרטית. בנוסף, במרכז הרפואי באשקלון הוצבו שתי קלפיות עבור המאושפזים ועבור אנשי הצוות של בית החולים.

מהמרכז הרפואי מאיר בכפר סבא מסרו כי הוצבו מספר עמדות קלפי להנגשת זכות הבחירה למאושפזים ולעובדים, כמו גם קלפי במחלקת פנימית ה' קורונה לטובת החולים במחלקה.

ב"קפלן" ברחובות נפתחו שתי קלפיות עבור המטופלים המאושפזים ועובדי בית החולים, קלפי קבועה הוצבה בבניין אשפוז א׳ בקומה הראשונה, ובמקביל ישנה קלפי ניידת לטובת המטופלים במחלקת הקורונה.

במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה, ראשון המצביעים במחלקה לזיהומיות א' היה חולה קורונה בן 73, המאושפז במחלקה עשרה ימים. הוא לווה על ידי הצוות לקלפי. צוות הקלפי המיועד היה ממוגן כולו, כנדרש.

ב"הלל יפה" הוצבו שלוש קלפיות, אחת המשמשת כקלפי נייד בין שתי מחלקות הקורונה ושתיים נוספות למטופלים ולעובדי בית החולים שלא יכולים להצביע בשל עבודתם. ד"ר טטיאנה מיכאלוב, מנהלת המחלקה, מסרה: "אני שמחה מאוד שיש  אפשרות לקיים את החובה הדמוקרטית החשובה הזאת גם לחולים המאושפזים כאן. הלוגיסטיקה של זה היא מאוד מורכבת, וכל הכבוד לצוות בית החולים שהתגייס למשימה החשובה הזאת.

נושאים קשורים:  בחירות 2021,  חדשות,  קלפיות,  19-COVID,  מחלקות קורונה
תגובות