Doctalk

"מקווה לתקן את העוול המסוים שנעשה לחולים האונקולוגים בסל"

פרופ' גיל בר-סלע, יו"ר איגוד האונקולוגיה החדש, התארח בפרק חדש של doctalk לשיחה על האתגרים העומדים בפני האיגוד, על מקצוע האונקולוג, על מחקריו וגם נתן טיפ: כיצד להימנע משחיקה

18.03.2021, 14:17

"נעשה עוול מסוים בסל השנה עבור קבוצות חולים אונקולוגים ואני מקווה שנוכל לשפר זאת בשנה הבאה, יחד עם משרד הבריאות", אומר פרופ' גיל בר-סלע, מנהל מערך אונקולוגיה והמטולוגיה במרכז הרפואי העמק בעפולה, שנבחר לאחרונה לתפקיד יו"ר איגוד האונקולוגיה והרדיותרפיה בישראל.

פרופ' בר-סלע שימש עד לאחרונה בתפקיד סגן מנהל המערך האונקולוגי ברמב"ם וכמנהל היחידה לטיפול תומך אונקולוגי. הוא עזב את רמב"ם כדי לעמוד בראש "מרכז הסרטן" בית שולמית הנמצא בהליכי הקמה.

במחקריו עוסק פרופ' בר-סלע, מראשוני התחום הפליאטיבי בישראל, בהיבטים השונים של הטיפול התומך האונקולוגי ובשילוב גישות מהרפואה המשלימה יחד עם הטיפולים המקובלים למחלת הסרטן, וכן במחקרים העוסקים בקנאביס רפואי בטיפול בחולים אונקולוגים.

פרופ' בר-סלע התארח בפרק חדש של doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל, לשיחה עם מאיה רונן, שעסקה בין השאר באתגרים העומדים בפני האיגוד, על עתיד מקצוע האונקולוג ועל מחקריו. בין השאר חשף פרופ' בר-סלע כי בתוך כשנה ייצא לדרך פרויקט בשיתוף הר"י של פתיחת התמחות-על באונקולוגיה למתמחים: "הצלחנו לייצר התמחות על לבוגרי פנימית של שלוש שנים במקום ארבע - מה ששם אותנו מבחינת פרק הזמן עם כל יתר מקצועות העל כמתן אפשרויות למומחים בפנימית. זה ייתן לנו אופק טוב מאוד עם כוח אדם טוב יותר ובשל יותר, כשהפנימית תהווה בסיס טוב מאוד להמשך. זה כבר עבר את המשוכות של הר"י ואנחנו מחכים אישורים".

פרופ' בר-סלע דיבר גם על השחיקה במקצוע: "כשהייתי רופא צעיר בהתמחות, הייתי נכנס לחדר של חולים שטיפלתי בהם לאחר שנפטרו  ומנסה לחשוב עליהם כמה דקות. מה הם היו בשבילי ומה אני הייתי בשבילם. הרגשתי שזה עוזר לי לשמור על ההיבט האנושי ברפואה. אם שומרים על ההיבט האנושי של המפגש - לא נשחקים. האדם מולנו נותן כוח. זה מה שעוזר לי לא להישחק".

לו"ז האזנה:

7:40 חדשנות ופיתוחים עתידיים בטיפול האונקולוגי 

12:00 טיפול פליאטיבי בחולי סרטן 

14:15 אתגרים ואסטרטגיות לאיגוד האונקולוגי

19:38 פריפריה מול מרכז - בעיות, פתרונות ותובנות

22:10 הקמת אקו סיסטם - פיתוח רשת ערוצי תקשורת בהקשר האונקולוגי 

42:32 תכניות לעתיד  

האזנה נעימה!

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פרופ' גיל בר-סלע,  איגוד האונקולוגיה,  טיפול פליאטיבי,  פודקאסט,  doctalk,  מגזין,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
19.03.2021, 14:06

בהצלחה גיל

אנונימי/ת
19.03.2021, 19:53

עוול לחולים או לרופאים האונקולוגים?

אנונימי/ת
22.03.2021, 21:16

עוול לרופאים האונקולוגים, בתנאי שהם חולים אונקולוגים...