חדשות

"חוק 20-20-20": ההמלצות הישראליות להגבלת חשיפת ילדים למסכים כחולים

צוות מהמכון לאיכות ברפואה של ההסתדרות הרפואית מזהיר: צפייה מרובה במכשירים דיגיטליים וצגי מחשב פוגעת בבריאות הילדים ומזיקה ליחסים חברתיים

צוות מהמכון לאיכות ברפואה של ההסתדרות הרפואית פרסם אתמול (ג') המלצות לעניין חשיפת ילדים למסכים כחולים – צגי מחשבים, טאבלטים וגם מכשירי טלפון סלולריים - ומזהיר כי צפייה מרובה במכשירים דיגיטליים אלה מאיצה השמנה, כאבי ראש וגב, מחלות עיניים, הפרעות שינה, התפתחות מוטורית, התפתחות קוגניטיבית, הפרעות קשב וריכוז ובנוסף מזיקה ליחסים חברתיים.

על פי ההמלצות, על ההורים למנוע חשיפה של ילדים מתחת לגיל שנתיים לכל סוגי המסכים. מגיל שנתיים עד חמש מומלץ להגביל את הצפייה והשימוש במסכים עד לשעה אחת ביום, ומגיל שש עד 18 מומלץ להגביל את הצפייה לשעתיים ביום.

עוד מומלץ להימנע מהתקנת טלוויזיה או מחשב בחדר השינה של הילדים ואין לחשוף ילדים למסכים 60 דקות לפני השינה. הרופאים ממליצים שלא להאכיל את הילדים תוך כדי צפייה במסך.

במידה שצופים במסכים, ההמלצה היא להקפיד על "חוק 20-20-20": שמשמעותו: לעצור בצפייה מדי 20 דקות, למשך 20 שניות לפחות ולהסתכל למרחק של שישה מטרים (20 רגל) - כדי לשמור על עיני הילדים.

באפריל השנה פרסם צוות של ה-WHO המלצות די דומות להגבלת צפייה של ילדים במסכים, תחת הכותרת Less is Better. מסמך ההמלצות פירט את הצורך של ילדים לפעילויות גופניות במקום אורח חיים יושבני מול מסכים למען בריאותם.

נושאים קשורים:  צגי מחשב,  צפייה בטלוויזיה,  ילדים,  התפתחות קוגניטיבית,  הפרעות קשב וריכוז,  חדשות
תגובות