חדשות

מסתמן: הפרקליטות תמליץ להעמיד לדין את ליצמן בגין מרמה והצעת שוחד

חדשות ערוץ 13: בפרקליטות מחוז ירושלים רואים בחומרה את השוחד שהציע לכאורה סגן שר הבריאות לעובדי משרדו על מנת שלא יסגרו מעדניה שבה נמצאו כשלים שונים

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: אהרון קרוהן/ פלאש 90

על פי דיווח אמש והבוקר (ב') ב"חדשות ערוץ 13" מסתמן כי בהמשך להמלצת המשטרה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, גם פרקליטות מחוז ירושלים אמורה להמליץ להעמידו לדין בעבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד.

בדיווח של הכתב אביעד גליקמן נמסר עוד כי חוות הדעת של פרקליטי מחוז ירושלים תועבר בקרוב לפרקליט המדינה שי ניצן.

הפרשה העיקרית שהמלצה זו תכלול היא החשד שסגן השר הציע שוחד לעובדי משרד הבריאות על מנת שלא יסגרו מעדניה שבה נמצאו כשלים שונים. בדיווח נמסר ש"בפרקליטות רואים בזה ניסיון חמור של ניצול מעמדו, מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד".

בשלב זה אין התייחסות להמלצת המשטרה שפורסמה בחודש שעבר, לפיה יועמד סגן השר ליצמן לדין על עבירות מרמה, הפרת אמונים והדחה בעדות בפרשת מלכה לייפר, מנהלת בית הספר החרדי באוסטרליה שנמלטה לישראל בעוד הרשויות באוסטרליה ביקשו הסגרתה לשם העמדתה לדין על חשד לפדופיליה כלפי כמה מתלמידותיה.

בדיווח נמסר שבפרשת סגן השר - "תיק 1452" - נחקרו כמה אירועים בהם עלה החשד שליצמן ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות כדי להשפיע על שיקול דעתם של גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד. בעקבות המלצת המשטרה אמור היה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאשר הסדר, שטרם נכנס לתוקפו, לפיו סמכויות ליצמן יוגבלו ולא יהיה אחראי על יחידות שונות במשרדו שעליהן השפיע לכאורה במסגרת הנושאים הנחקרים בתיק.

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  מלכה לייפר,  העמדה לדין,  שוחד,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
16.09.2019, 16:59

ליצמן הוא עבריין כבד שמזיק למערכת הבריאות. נקווה שיודח וישלם על פשעיו בישיבה בכלא.

16.09.2019, 22:39

מושחת שהרס את מערכת הבריאות
צריך להעיף אותו לכלא כמה שיותר מהר

ליצמן הוא הסיבה היחידה להצביע ליברמן. על ביזוי הרופאים, על הזקנים ששוכבים במיסדרון, ועל רפורמת השיניים לחסידי גור. עוכר ישראל.
שילך כבר.

אנונימי/ת
17.09.2019, 10:16

לצערי אתה צודק. בפעם הראשונה שהצבעתי ליברמן וזה בזמן שאני חושב שליברמן בעיקר מדבר ולא עושה שום דבר. פשוט הסלידה שלי מליצמן כל כך עמוקה, שאני מוכן לתת הזמדנות אפילו לזה.

אנונימי/ת
17.09.2019, 10:44

על פרשיות השחיתות הרבות של ליצמן הוא יועמד לדין ויודח ממשרד הבריאות
בעל תסריט אפשרי וללא קשר לתוצאות הבחירות.

אנונימי/ת
17.09.2019, 13:23

אל תהיה כל כך בטוח. ואם אנו לא רוצים שתכשיט אחר מאותה מפלגה יגיע, חשוב שיהדות התורה תהיה באופוזיציה