זוגיות

בעיות בחיי המין במערכות יחסים הטרוסקסואליות ארוכות – אנליזה תיאורית

מחקר מצא כי הבעיות הכי שכיחות בחיי המין הזוגיים הינן תדירות קיום היחסים, ייזום היחסים והבעת עניין. כפי שתואר בזוגות הנמצאים במערכת יחסים הטרוסקסואלית ארוכה

יחסי מין, מערכת יחסים, בני זוג (צילום: אילוסטרציה)

מחקרים רבים קיימים בנושא ליקוי אינדיבידואלי בתפקוד המיני, אך מעט מחקרים בחנו את הבעיות המשמעותיות עבור בני זוג, במערכת היחסים המינית ביניהם. מטרת המחקר הייתה להגדיר מהן הבעיות המיניות הזוגיות הנפוצות ביותר והחמורות ביותר, הקיימות בחיי המין של אינדיבידואלים במערכת יחסים רומנטית ארוכה.

מדגם קהילתי של 117 זוגות הטרוסקסואלים השתתפו במחקר תוך מעבדתי. כל אחד מבני הזוג מילא בנפרד שאלון דמוגרפי ושאלון הבודק בעיות ביחסי המין בזוגיות, שאלון הבעיות המיניות ( The Sexual Problem Questionnaire) אשר כלל 25 אייטמים. אנליזה תיאורית (כגון בחינת האמצעים וספירת תדירות) בוצעה על מנת לקבוע מהן הבעיות הכי נפוצות וחמורות אשר דווחו על ידי המשתתפים. כמו כן בוצע מבחן-tי(t-Test) על מנת לבחון את ההבדלים בין המינים, על ידי חישוב ממוצע דירוג החומרה עבור כל אייטם בשאלון הבעיות המיניות. נתונים איכותניים נבחנו על ידי ביצוע ספירת תדירות האייטמים בשאלון הבעיות המיניות, אייטמים שהמשתתפים דיווחו כי הינם הכי חשובים מבחינתם במערכת היחסים המינית שלהם. תוצאות סך כל ספירות התדירות חולקו לפי סך גודל המדגם ודווחו כאחוזים.

באמצעות אנליזה כמותית נמצא כי הבעיות הכי נפוצות והכי בעייתיות, כפי שדווחו על ידי שני המינים, היו תדירות קיום היחסים, ייזום הפעילות המינית והבעת עניין. ספירת תדירות הדיווחים האיכותניים של המשתתפים חשפה גם כי תדירות קיום היחסים (נשים 36%, גברים 39%), ייזום היחסים (נשים 33%, גברים 32%) והבעת עניין (נשים וגברים 25%) היו הבעיות הכי משמעותיות עבור רוב הנבדקים.

מסקנת המחקר הייתה כי הבעיה העיקרית במוקד מערכת היחסים המינית בין בני זוג הינה נושא החשק המיני. זאת ועוד, נשים וגברים מחשיבים נושא זה כבעייתי במידה שווה.

מקור: 

Sutherland S. E. et al. (2019) The Journal of Sexual Medicine. 16, 701

נושאים קשורים:  זוגיות,  מערכת יחסים,  זוגות,  חשק מיני,  בעיות בחיי המין,  מחקרים
תגובות