חדשות

יחידת הגלאוקומה ב"אסף הרופא-שמיר" החלה להשתמש בשתל מתקדם

בניתוח החדשני iSTENT inject נעשה שימוש בדור חדש של שתלים המוחדרים בקלות רבה יותר לזווית העין בהשוואה להליכים קודמים וגם ההחלמה קלה יותר

ד"ר גיל פרץ, מנהל שירות הגלאוקומה, במהלך הניתוח. צילום: דוברות "אסף הרופא-שמיר"

המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא הודיע השבוע כי ביחידת הגלאוקומה בבית החולים הוחל לבצע ניתוח זעיר פולשני חדשני הכולל שתל מתקדם עשוי טיטניום המוזרק לזווית העין - הליך בשם iSTENT inject. השתל הוא פיתוח של חברת גלאוקוס ורק עתה הגיע לישראל.

ד"ר גיל פרץ, מנהל שירות הגלאוקומה, מסר: "גלאוקומה היא מחלה של עצב הראייה המתבטאת בלחץ תוך עיני מוגבר ופוגעת בהדרגה בשדה הראייה. ניתוחי גלאוקומה קלאסיים כרוכים בפתיחת רקמה, תפרים והחלמה ממושכת, עם תופעות לוואי לא מבוטלות.

"בניתוח החדשני נעשה שימוש בדור חדש של שתלים המכיל שני שתלים במקום אחד, המוחדרים בקלות רבה יותר לזווית העין בהשוואה להליכים קודמים. גם ההחלמה מהניתוח החדש קלה יותר, ללא תפרים או טראומה לרקמה".

שני שתלי טיטניום במקום אחד. הליך קל יותר והחלמה מהירה

השתלה מוצלחת, הוסיף ד"ר פרץ, מורידה את הלחץ התוך עיני, מונעת התקדמות המחלה ומשפרת את איכות החיים של המטופל, כיוון שניתן להוריד בממוצע לפחות תרופה אחת שיועדה לטיפול השגרתי בגלאוקומה. "ניתן", ציין ד"ר פרץ, "גם לשלב את הניתוח עם ניתוח קטרקט בתוספת של חמש דקות לניתוח וכמובן שניתן לבצעו גם פרטנית".

יש לציין כי הניתוח הרלוונטי לטיפול בגלאוקומה - למעשה קבוצה של מחלות שבהן מתרחשת פגיעה בעצב הראייה העלולה לגרום לעיוורון – נכנס לשימוש גם ב"וולפסון". ד"ר מאיה כלב-לנדוי ממערך העיניים בבית החולים הוסיפה שמרכזים רפואיים בודדים בישראל מבצעים את הפרוצדורה בשם eye stent. קיים גם פיתוח יותר משוכלל וחדשני של השתל - eye stent inject, וגם ההשתלה הזאת נעשית ב"וולפסון".

נושאים קשורים:  גלאוקומה,  iSTENT inject,  ד"ר גיל פרץ,  ניתוחי עיניים,  בית החולים אסף הרופא-שמיר,  חדשות,  ד"ר מאיה כלב לנדוי
תגובות
אנונימי/ת
03.07.2019, 14:57

5 דקות תוספת לניתוח קטרקט? נשמע מדור פרסומי...

05.07.2019, 13:10

רופא צעיר ומבטיח