סינוסיטיס כרוני בילדים

היעילות לאורך זמן של הטיפול בסינוסיטיס מקסילרי כרוני בילדים

במחקר זה העריכו החוקרים את היעילות לאורך זמן של הטיפול עם קטטר בלון סינופלסטי בילדים הסובלים מסינוסיטיס מקסילרי כרוני אשר לא הבריאו לאחר טיפולים מהקו הראשון כגון ניתוח הסרת אדנוידים

החיידק מנינגוקוק מצוי בלוע של ילדים. אילוסטרציה

במחקר נסקרו מטופלים מתחת לגיל 12 אשר עברו הסרת אדנוידים שלא צלחה ולאחר מכן עברו טיפול בקטטר בלון סינופלסטי עבור ריינו-סינוסיטיס כרוני. המחקר נערך בין אוגוסט 2006 ומרץ 2011.
במחקר נכללו נתונים דמוגרפיים ומאפיינים קליניים של מטופלים אשר עמדו בקריטריוני ההכללה. תוצאים הוערכו ע"י הצורך בביצוע ניתוח סינוס אנדוסקופי פונקציונלי, ובנוכחות של זיהום כרוני לאורך מינימום של 5 שנות מעקב. כשל טיפולי הוגדר כאשר ילד אובחן מחדש עם מחלת סינוסים כרונית לאחר ביצוע קטטר בלון סינופלסטי או ילד אשר עבר ניתוח סינוס אנדוסקופי תוך 5 שנים.

62 ילדים נסקרו במחקר ומתוכם 38 מטופלים עמדו בקריטריונים להכללה (הסרת אדנוידים בעבר, תוצאת טרום ניתוחית גבוהה מ-5 במדד Lund-mackay וביצוע קטטר בלון סינופלסטי). הגיל ממוצע היה 6.76 (סטיית תקן-  2.27) וטווח הגילאים נע בין 2 ל-11. 8 ילדים (21.1%; p<0.01) המשיכו לסבול מסיבוכי סינוס כרוניים לאחר פרוצדורת הבלון, ומתוכם 5 (13.1%) הזדקקו לניתוח אנדוסקופי בתקופת זמן של 5 שנים. לנתונים כמו: גיל, אסטמה, אלרגיה ומין לא הייתה כל השפעה משמעותית סטטיסטית על התוצאים.

כמו שניתן לראות, פרוצדורת קטטר בלון סינופלסטי הינה אלטרנטיבה יעילה לטווח הארוך בטיפול בבעיות סינוסים כרוניות בילדים, במטרה למנוע זיהומים נוספים והידרדרות לביצוע ניתוח אנדוסקופי.

מקור: 

Habib, G. et al. (2019) Ear, Nose and Throat Journal. 98(4), 207

נושאים קשורים:  סינוסיטיס כרוני בילדים,  קטטר בלון סינופלסטי,  בלון סינופלסטי,  סינוסיטיס,  מחקרים,  ניתוח להסרת שקדים
תגובות