חדשות

שימוש בשתל הזעיר בעולם בניתוח גלאוקומה זעיר פולשני ב"הלל יפה"

בהשוואה לניתוח הגלאוקומה המסורתי, השתל IStent באורך מילימטר בלבד מאפשר הורדה מתונה ובטוחה יותר של הלחץ התוך עיני וניתן לשלבו עם ניתוח קטרקט

צוות מערך העיניים ב"הלל יפה" בניתוח גלאוקומה זעיר פולשני. צילום: דוברות בית החולים

במחלקת העיניים של המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה בוצע לראשונה שימוש בשתל הקטן ביותר שקיים כיום בעולם עבור ניתוחי גלאוקומה.

בית החולים מסר כי השתל שאורכו 1 מילימטר בלבד מאפשר הורדה מתונה של הלחץ התוך עיני וניתן לשלבו יחד עם ניתוח קטרקט. השתל IStent מחבר ישירות את הלשכה הקדמית בעין - כלומר את החלל הנמצא בין הקרנית מקדימה לבין הקשתית והאישון מאחור - לתעלת הניקוז ויוצר פתח קבוע המאפשר הפחתה של הלחץ התוך עיני.

ד"ר ביאטריס טיאוסנו, מנהלת מחלקת עיניים ב"הלל יפה", מסרה: "ניתוחי גלאוקומה זעיר פולשניים (MIGS), הכוללים שימוש בשתל דוגמת ה-IStent, הם אמצעי חדש המאפשר הורדת לחץ תוך עיני בצורה בטוחה יותר וחודרנית פחות, בהשוואה לניתוחי הגלאוקומה המסורתיים.

"כיום ניתן לשלב ניתוח גלאוקומה זעיר פולשני יחד עם ניתוח להסרת קטרקט, וכך לאפשר את הפחתת הלחץ התוך עיני על ידי ניתוח קטרקט משולב גלאוקומה ולצמצם את כמות התרופות שהמטופל משתמש בהן במקביל.

"בשנים האחרונות אנו עדים לפיתוח אמצעים חדשניים כדוגמת השתל החדיש המהווה נדבך חשוב במתן פתרונות ניתוחיים מתקדמים לסובלים ממחלות עיניים ובכך הטיפול נעשה יעיל יותר ומשתפרת איכות החיים של הסובלים מהמחלה".

גלאוקומה היא בין הסיבות העיקריות להופעת עיוורון בלתי הפיך בארץ ובעולם. ההערכה היא כי יותר מ-63 מיליון איש ואישה (3.54% מאוכלוסיית העולם) סובלים מגלאוקומה. הטיפול היחיד שהוכח הוא בהפחתת הלחץ התוך עיני כדי למנוע נזק לעצב הראייה. מרבית החולים מטופלים בטיפול תרופתי קבוע. חלקם זקוק לניתוח לעצירת התקדמות המחלה.

נושאים קשורים:  ניתוח גלאוקומה זעיר פולשני,  לחץ תוך עיני,  גלאוקומה,  המרכז הרפואי "הלל יפה",  ד"ר ביאטריס טיאוסנו,  חדשות
תגובות
13.02.2019, 21:06

כל הכבוד ד"ר ביאטריס
את נכס לרפואת העיניים בישראל