חדשות

לראשונה זה מאה שנה נבחרה אישה לתפקיד יו"ר איגוד הרדיולוגיה האמריקני

פרופ' ג'רלדין מקג'ינטי מכהנת כפרופסור בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קורנל ומומחית בעלת שם בארה"ב באסטרטגיות טיפוליות ובמדיניות וכלכלת בריאות

פרופ' ג'רלדין מקג'ינטי, יו"ר איגוד הרדיולוגיה האמריקני

לראשונה בכ-100 שנות הקולג' האמריקני לרדיולוגיה (ACR) נבחרה בשבוע שעבר אישה לתפקיד הביצועי המרכזי בו – יו"ר האיגוד. מועצת המנהלים של ACR בחרה ברופאה פרופ' ג'רלדין מקג'ינטי (McGinty) לתפקיד הזה. בהודעה שפרסם האיגוד הודגש במיוחד היותה האישה הראשונה מאז יום היווסדו שתכהן בתפיד הזה.

מקג'ינטי היא רופאה הממשיכה בעבודה קלינית בניו יורק בנוסף לכך שהיא מכהנת כפרופסור בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קורנל. היא גם מומחית בעלת שם בארה"ב באסטרטגיות טיפוליות ובמדיניות וכלכלת בריאות. "הפגינה מנהיגות יוצאת מן הכלל באיכותה בכל תפקיד שמילאה ב-ACR", הודגש בהודעה על בחירתה.

בשנתיים האחרונות שימשה מקג'ינטי באיגוד הרדיולוגיה בתפקיד סגנית היו"ר וקודם לכן היתה יו"ר הוועדה לנושאים הכלכליים בו, חברת מערכת העיתון המקצועי JACR וייצגה את איגוד הרדיולוגיה בהתאחדות הרפואית האמריקנית AMA.

השנה הוענק לה עיטור ע"ש וויליאם ת'ורוואט המיועד לרופאים שהפגינו תרומה יוצאת דופן במדיניות ובכלכלת בריאות בהקשר לרדיולוגיה. פרופ' מקג'ינטי מרבה לעסוק בנושאים שונים הנוגעים לתשלומים ולתעריפים במערכת הבריאות.

פרופ' מקג'ינטי היא בוגרת האוניברסיטה הלאומית של אירלנד ותואר שני במינהל עסקים רכשה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. התמחתה ברדיולוגיה אבחנתית במרכז הרפואי של אוניברסיטת פיטסבורג והתמחות על ופלושיפ – בכל הקשור להדמיות בנושאי רפואת נשים – בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס בבוסטון כשבמקביל היתה מדריכה קלינית בבית הספר לרפואה ב"הרווארד".

במסגרת המחקרית היא מעורבת במחקרים הנוגעים לממוגרפיה ואולטרסאונד שד, MRI, ביצעה פרוצדורות התערבותיות שכללו ביופסיה של השד וביופסיות מונחות טכנולוגיות הדמיה.

נושאים קשורים:  איגוד הרדיולוגיה האמריקני,  ACR,  מינוי,  חדשות
תגובות