חדשות

שתי מערכות CT חדשות ל"הלל יפה"; אינקובטור דיגיטלי ל"זיו"

בבתי החולים "הלל יפה" בחדרה ו"זיו" בצפת ציינו בימים את הכנסתם לשימוש של מכשירים חדשים

מכשיר CT חדש ב"הלל יפה" (צילום: "הלל יפה")

בבתי החולים "הלל יפה" בחדרה ו"זיו" בצפת ציינו בימים את הכנסתם לשימוש של מכשירים חדשניים.

ביחידת ה-CT של מכון הדימות ב"הלל יפה", בראשות ד"ר אליסיה נכטיגל, הותקנו שני מכשירי CT חדישים של חברת Siemensי- SOMATOM Drive ו-SOMATOM Perspective.

לדברי בית החולים, פעולת מערכת ה-Drive SOMATOM מבוססת על שתי שפופרות ושני מערכי גלאים עצמאיים בעוצמות שונות ולסירוגין, מה שמאפשר בדיקות CT בטכניקת ה-Dual Energy לאבחון של מגוון רחב מאוד של מחלות ותהליכים פתולוגים באזורים השונים בגוף, במהירות וברמות דיוק גבוהות.

תודות לשימוש בשתי השפופרות, מתאפשרת סריקה של הלב ב"צנתור לב וירטואלי" במהירות גבוהה (כרבע שניה) ובקרינה מינימאלית הפחותה מ- mSv 1 לעומת mSv 15-5 בסורקים הרגילים, ללא צורך במתן תרופות חוסמי בטא, להאטת קצב הלב.

בית החולים מסר, כי למערכת החדשה יכולת סריקה בשיטת Flash Spiral, המאפשרת ביצוע בדיקות מהירות מאוד ברמת קרינה נמוכה ביותר, ללא צורך בעצירת הנשימה. סריקה כל גופית נמשכת פחות מ-4 שניות ואיכות התמונה גבוהה מאוד.

תודות לשיטת הסריקה המהירה ולתוכנה המותאמת לילדים באופן ייחודי ניתן לבצע בדיקות CT לילדים במנת קרינה מופחתת בכ- 60% בהשוואה לסורקים הרגילים וללא צורך בהרדמה. למערכת גם מיפתח גדול, מיטה רחבה במיוחד והיא בעלת אורך סריקה של 2 מטר ויכולת העמסת נבדקים ללא מגבלת משקל או מבנה גוף – מה שמאפשר ביצוע בדיקות מהירות במקרים של טראומה, באיכות גבוהה ובנוחות מקסימלית.

מערכת ה-CT השנייה, מסוג SOMATOM Perspective, מספקת דיוק מרבי ומאפשרת לבצע, בנוסף לסריקות השגרתיות, פעולות פולשניות בהנחיית CT (ביופסיות או הכנסת נקזים) - תודות למערכת הכוונה מובנית, מתקדמת מסוגה.

מימין: האחות האחראית בפגיה ב"זיו", שושי אפוטה, האחות מרי אזולאי, פרופ' אריק שינוול, מנהל הפגייה והאחות קורין צפריר (צילום: "זיו")

המרכז הרפואי "זיו" הודיע על רכישה ועל הפעלה, תודות לתרומה מיוחדת, של אינקובטור מתקדם עם מסך מגע משוכלל למעקב רציף אחר הפגים. הוא יופעל במחלקה לטיפול נמרץ ביילוד (פגיה). את התרומה לרכישה העמידה עמותה של העיתון הגרמני "בילד" (BILD hilft e.V. – Ein Herz für Kinder) מגרמניה.

לאינקובטור החדש מסך מגע דיגיטלי המאפשר מעקב רציף אחר נתוני היילוד וסביבת האינקובטור, בהם: מד דופק, ריווי חמצן בדם, משקל, מספר נשימות, טמפרטורת הגוף והחלל המקיף אותו, לחות האוויר ועוד.

נושאים קשורים:  חדשות,  מכשור,  מכשיר CT,  אינקובטור,  המרכז הרפואי "הלל יפה",  המרכז הרפואי "זיו"
תגובות