חדשות

מכשיר מתקדם המסייע בשיקום הליכה למי שעברו ניתוחים מורכבים נכנס לשימוש ב"הדסה"

לדברי בית החולים, "המכשיר מאפשר למטפלים להפחית כמעט לאפס את משקל גוף המטופל, ואז משתפרת יכולת המטופל לדרוך על הרגל הפצועה כמעט מיד לאחר הניתוח"

ניתוח בבית חולים בישראל (צילום: אילוסטרציה)

מכשיר חדש לשיקום הליכה בהדמייה של חוסר-משקל (Anti-Gravity) הוכנס בימים אלה למחלקת השיקום ב"הדסה" הר הצופים. המכשיר נועד לאימון אינטנסיבי בשיקום פצועים שעברו ניתוחים מורכבים, ושאינם מסוגלים לדרוך על רגליהם. המכשיר המתקדם, כך נמסר מ"הדסה", משמש בין השאר את כדורגלני קבוצת ריאל מדריד, טניסאי צמרת בעולם וגם את צבא ארה"ב.

נירית רותם לרר, מנהלת שירות הפיזיותרפיה ב"הדסה", ציינה כי המכשיר החדש הובא מארה"ב בעזרת תרומות והוא "נותן אופציות טיפוליות שלא היו עד כה". לדבריה, המכשיר "מאפשר למטפלים להפחית כמעט לאפס את משקל גוף המטופל, ואז משתפרת יכולתו לדרוך על הרגל הפצועה כמעט מיד לאחר הניתוח. במקביל, ההתקדמות שיקומית מהירה יותר".

המכשיר בפעולה (צילום: "הדסה")

"בתוך חצי שעה מגיעים לתוצאות שעד כה היה נדרשה שעה וחצי של תרגול רגיל ומכאיב בהרבה כדי להשיגן"

לדבריה, "המטופל מוכנס למבנה המגן עליו ומציב אותו על מסלול הליכה. בהדרגה מועלה המשקל והדרגתיות זו מאפשרת טיפול שיקומי יעיל ונכון יותר. המכשיר משמש בשיקום פגיעות המגבילות או מונעות הליכה, בעיות של חולשת שרירים או היעדר שיווי משקל, או פציעות ספורט".

צעיר בן 20, שחנך את השימוש במכשיר החדש, סיפר כי נפגע במפרק הירך באופן קשה במהלך שירותו הצבאי. שמונה חודשים עבר טיפולים שונים לפני שהועלה על מכשיר ה"אנטי-גרביטי", המאפשר לו תנועתיות בדימוי של חוסר משקל. לדבריו, "צוות המחלקה הגדיר במחשב את העומס המתאים לרגל הפגועה - רק מחצית ממשקל גופי - והתחלתי להתאמן. בהדרגה העומס הועלה והתנועה משתפרת. חזרתי לרוץ".

ד"ר סטיבן ג'רמי שיינר, נוירולוג ומומחה ברפואת כאב במרפאת הכאב במחלקת ההרדמה וטיפול נמרץ ב"הדסה", המחלים בעצמו מניתוח גב מורכב, סיפר: "אני כבר חצי שנה מטופל בשירות הפיזיותרפי בהר הצופים. מאז שהוכנס המכשיר החדש מצבי השתפר פלאים. השימוש במכשיר איננו רק אינטואיטיבי. בתוך חצי שעה מגיעים לתוצאות שעד כה היה נדרשה שעה וחצי של תרגול רגיל ומכאיב בהרבה כדי להשיגן".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  שיקום,  דריכה,  הליכה,  אנטי-גרביטי,  כוח כבידה,  פציעות,  ניתוחים
תגובות
אנונימי/ת
04.08.2017, 10:23

שלום!
אני עובד כאח במרכז הרפואי שיקומי "רעות" בתל אביב ובמחלקות השיקום אצלנו משתמשים במכשיר זה כבר זמן רב ובהצלחה רבה.

אנונימי/ת
04.08.2017, 11:37

שלום
אני הייתי מטופל בשיקום בעזרה למרפא שע"י הרב פירר לפני כ4 שנים וכבר היה מכשיר על אותו בסיס של הורדת המשקל של הטופל עד ל0 ונעזרתי בו בהמון הצלחה