חדשות

מחקר: טיפות עיניים עשויות להיות יעילות בטיפול בקטרקט במקום ניתוח

חוקרים בארה"ב הודיעו, כי הצליחו להפחית את חומרת הקטרקט באמצעות טיפול עיניים, בניסוי שנערך במודל חיה; הרכיב המרכזי: מולקולות לנוסטרול (Lanosterol)

טיפות עיניים (צילום: אילוסטרציה)

חוקרים ורופאים מאוניברסיטת קליפורניה בסן-דייגו דיווחו בסוף השבוע לכתב העת המדעי Nature' כי מחקר שנעשה העלה אפשרות לטפל בקטרקט באמצעות טיפות עיניים, ולא בניתוח. המחקר נעשה על חיות מעבדה.

המחקר התמקד בסטרואיד טבעי שבודד, והחוקרים טוענים כי אם ייכלל רכיב זה בטיפות לעיניים לחולים הסובלים מקטרקט, הוא צפוי להקטין אותו. בשלב זה הוכחה השיטה בניסוי שנעשה בכלבים. החוקרים דיווחו, כי השיטה החדשה מיועדת למניעת קטרקט, כמו גם לטיפול במי שכבר פיתחו אותו.

עדשות העין עשויות מחלבונים גבישיים, שתפקידם לשנות את המיקוד ולשמור על בהירות וניקיון העדשות. בתהליך קטרקט, העדשות נעכרות עקב שיבוש במנה העדין שלהן. השיבוש הוא שלב ההתחלה בתהליך היווצרות קטרקט.

המחקר הצביע על מולקולות לנוסטרול (Lanosterol), שחיוניות ליצירת הסטרואידים הקשורים לתהליך, ואפשר לסנטז אותן. עבודת המחקר החלה כאשר נתגלה שאצל ילדים עם קטרקט תורשתי יש מוטציה של הגן החוסמת את יצירת הלנוסטרול.

טיפות לעיניים, כאשר יהיו זמינות בעתיד, מסרו החוקרים, ייתרו ניתוחים במיוחד במקרים שבהם הליך כירורגי איננו אפשרי או מסוכן.

נושאים קשורים:  חדשות,  טיפות עיניים,  קטרקט,  ארה"ב,  ניתוח,  לנוסטרול,  סטרואיד
תגובות
אנונימי/ת
11.08.2015, 23:41

טיפול קטרקט על ידי טיפות עינים בלי ניתוח-זה נראה כמו פנטסטיכ מדעי! דרושים
ניסויים קליניים!

אנונימי/ת
14.08.2015, 15:39

ומעתה נא להתכונן למערכה נגד הטיפות מהמנתחים המודאגים...
בתקפת העלייה הגדולה מרומניה היו נפוצות טיפות של יודאטים ועוד שניתנו "נגד קטרקטה" הרופאים הוותקים ציחקקו...והפנו לניתוחים.

17.04.2017, 15:49

קראתי שה5יפול בטיפות לנוסטרול התבצע במחקר דרך הזרקת הטיפות לעין. האם גם טיפטוף הטיפות יעיל באותה מידה?