חדשות

"סורוקה": אחות חלתה בשעלת; עשרות תינוקות יוזמנו לטיפול מונע

בית החולים הודיע כי יזמין לבירור רפואי ולחיסון תינוקות ששהו במחלקת יולדות ד' בבית החולים בין ה-10 ל-22 באפריל; "מתוך עקרון הזהירות יינתן הטיפול המונע"

תינוק (צילום: אילוסטרציה)
תינוק בפגייה. העברת פג בין בתי חולים מסכנת את חייו (צילום: אילוסטרציה)

המרכז הרפואי "סורוקה" בבאר שבע הודיע אתמול (יום ג')' כי יעניק טיפול מונע לתינוקות ששהו במחלקת יולדות ד' בחודש שעבר, משום שהתגלה כי אחות במחלה היתה חולה בשעלת במהלך אותה תקופה.

"בעקבות מידע על אחות שחלתה במחלת השעלת, טופלה והבריאה, ולאחר התייעצות עם משרד הבריאות ומומחים בתחום, הוחלט לזמן בית החולים ילודים ששהו במחלקת יולדות ד' בין ה-10 ל-22 באפריל השנה, לקבלת טיפול מונע. הטיפול יינתן בחטיבה לרפואת ילדים בבית החולים", הודיע בית החולים.

כ-150 תינוקות יזומנו לבית החולים בימים הקרובים. הטיפול יכלול בדיקת רופא וטיפול אנטיביוטי מונע דרך הפה. רופאים ואחיות מהחטיבה לרפואת ילדים החלו לקיים שיחות אישיות עם הורי התינוקות. לדברי בית החולים, סיכויי ההדבקה נמוכים אולם מתוך עקרון הזהירות יינתן הטיפול המונע. רק הורים לתינוקות הזקוקים לטיפול מונע מקבלים הודעה אישית ויזומנו לבדיקה.

"סיכויי ההדבקה נמוכים. אולם לאור העובדה שמערכת החיסון של תינוקות כה צעירים עדיין איננה בשלה, הוחלט לנקוט במשנה זהירות"

שעלת היא מחלה זיהומית הנגרמת על-ידי חיידק "Bordetella Pertussis". על-פי ארגון הבריאות העולמי, היא אחת מעשר המחלות הקטלניות בעולם אם אין מטפלים בה כנדרש, במקומות שבהם אין חיסון. חיידק השעלת מתרבה בתוך תאי הגוף שבדרכי הנשימה. הטיפול נעשה באנטיביוטיקה (אריתרומיצין במשך שבועיים, או אזיטרומיצין/ אזניל במשך 5 ימים).

בית החולים הדגיש, כי "סיכויי ההדבקה נמוכים מאד, עם זאת למען הסר כל ספק, הוחלט לנקוט במשנה זהירות ולזמן תינוקות לבדיקה. עד כה, לא ידוע לנו על תינוקות שהגיעו לבית החולים עם חשש למחלה". לגבי היולדות עצמן, צוין ש"תקופת דגירת המחלה אצל מבוגרים קצרה יותר והסתיימה כעת, לכן יולדת שלא חלתה עד כה לא זקוקה לטיפול המונע".

ד"ר רימה מלמד, מנהלת שירות הייעוץ במחלות זיהומיות בתינוקות ובפגים בחטיבה לרפואת ילדים בסורוקה, הוסיפה: "סיכויי ההדבקה נמוכים. אולם לאור העובדה שמערכת החיסון של תינוקות כה צעירים עדיין איננה בשלה, הוחלט לנקוט במשנה זהירות. הטיפול בכל היילודים יהיה על פי הפרוטוקול המחמיר ביותר".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "סורוקה",  שעלת,  תינוקות,  אחות
תגובות
20.05.2015, 15:18

מידע רלוונטי שחסר כאן הוא האם האחות חוסנה לשעלת, ובמידה וכן באיזה חיסון (האם היא מאילה שקבלו את החיסון האצלולרי בלבד, או שהספיקה לקבל גם את החיסון ה wP).