חדשות

ועדת סל התרופות פירסמה דירוג התרופות למחלות כבד ואחרות

הוועדה ממשיכה בדיוניה, הכוללים דירוג ראשוני של תרופות המוגשות לאישור להכללה בסל התרופות; צפו בדירוג המלא של התרופות

הוועדה הציבורית להרחבת סל התרופות ל-2015 דירגה בישיבתה האחרונה (27 בנובמבר) עוד 50 תרופות, טכנולוגיות ובדיקות שלגביהן הוגשו בקשות להכללה בסל לשנה הקרובה. אתמול (יום ג') פורסמו עיקרי החלטותיה. אלו עסקו הפעם בתרופות למחלות מטבוליות, מחלות זיהומיות, נוירולוגיות, מחלות כבד, טכנולוגיות דימות, אוסטיאופורוזיס, מחלות עיניים מתקדמות וחיסונים שונים.

13 מהתרופות קיבלו את הדירוג הראשוני הגבוה ביותר A9 – כשמתוכן שש מיועדות לטיפול בהפטיטיס C ובמחלות כבד. עוד 20 קיבלו את הדירוג השני בסולם -A8/9 - ויחד הן עברו לשלב השני של דירוגי הוועדה.

בין התרופות שקיבלו את הדירוג הנמוך ביותר בדיון הנ"ל (A7) שלושה תכשירים לאלצהיימר ברמת חומרה בינונית עד קשה; תכשיר לטיפול ב-ADHD כקו ראשון בילדים עד גיל 18; משקפיים אלקטרוניות לטיפול בעין עצה בגילאי 9-3 ; חיסון נגד שעלת לכלל המבוגרים (ייבחנו עלויות מול חלופות, לדברי הוועדה), תרופת "טמיפלו" למניעת שפעת; חיסון גרדסיל כשגרה נגד HCV לנערים בכיתה ח' .

דירוג A9 ניתן לתרופות הבאות:

- Impavido - תכשיר לטיפול בליישמניה ויסרלית (כטיפול בלישמנייה עורית ניתן הדירוג A8/9).

- Dupdopa תכשיר לטיפול במחלת פרקינסון.

- שש תרופות לטיפול בהפטיטיס C כרונית – Olysio , Sunverpa, Daklinza, Sovaldi, Viekirax, וכן Exviera. הוועדה ביקשה לקבל לדיון הבא התייחסות מומחים להגדרת תת-האוכלוסיות שיפיקו את התועלת המירבית מהטיפול בתרופות הללו.

- בדיקות לא פולשניות לבדיקת פיברוזיס כבדית – הרחבת מסגרת ההכללה בסל גם לשם מעקב אחר "חולים מנוסים" (במצב ממושך של המחלה).

-Prolia - הרחבת הכללת התכשיר המצוי כבר בסל (כטיפול באוסטיאופורוזיס פוסט-מנופאוזלית) לשם טיפול גם באוסטיאופורוזיס בגברים.

- Lucentis - כטיפול קו שני בפגיעה בראיה על רקע RVO – חסימת וריד ברשתית העין.

-Boostrix כחיסון נגד שעלת לנשים הרות.

- Flumist כחיסון למניעת שפעת בגילאי 8-2 (הרחבת מסגרת ההכללה בסל הקיים).

דירוג A8/9, שהוא השני בסולם הדירוגים, ניתן לתרופות והטכנולוגיות הבאות:

- Pheburane - תכשיר לטיפול בהפרעות במעגל האוריאה .

-Amphetamine Mixed salts - לטיפול קו שני לילדים עד גיל 18 עם ADHD (הוועדה ביקשה לקבל מידע לדיון הבא בדבר ההשפעות ארוכות הטווח של הטיפול בתכשיר הזה).

- Vyvanse כטיפול קו שני לילדים עד גיל 18 עם ADHD.

-Nuedexta – תכשיר לטיפול ב-pseudobulbar affect.

- Nicotinel/Nicorette בשילוב עם Champix/Zyban לגמילה מעישון (כאן מדובר בשינוי בשיעור ההשתתפות העצמית מצד המטופל).

- Incivo – תכשיר לטיפול בהפטטיטיס C כרונית עבור "חולים נאיביים" בדרגת פיבורזיס 0 ו-1. גם התרופה Victrelis לאותה התוויה.

- בדיקות דימות ב-PET לסרטן קיבה, סרטן החלחולת, סרטן הפלאורה עבור Initial staging בלבד.

- מחשבי תקשורת תומכת וחליפית (עבור מי שאנו יכול לדבר באורח עצמאי עקב מחלתו).

- Forteo – התכשיר הקיים בסל ועתה נתבקשה הרחבת מסגרת הכללתו גם לטיפול ומניעה באוסטיאופורוזיס על רקע שימוש בגלוקוקורטיאידים (GIO).

- Lucentis כטיפול קו שני בניוון של המקולה על רקע גיל (AMD ) וכן אותו הצכשיר גם כטיפול קו שני בפגיעה בראיה על רקע בצקת מקולרית סוכרתית (DME) וכטיפול קו שני בפגיעה בראיה על רקע CNV משנית למיופיה פתולוגית.

- Zostavax – חיסון נגד הרפס זוסטר (שלבקת חוגרת) למבוגרים מגיל 60 ומעלה בשלב זה (במקום מגיל 50 ומעלה).

- Gardasil – להרחבת ההכללה הקיימת בסל כתוכנית השלמה (catch-up) לנערות ונשים.

- Cervarix - גם זאת לשם הרחבה בהכללה הקיימת בסל עבור תוכנית ההשלמה לנערות ונשים.

לוועדה הוגשה בקשה להכליל בסל גם הסעות של חולים עם חשד לאירוע לבבי או מוחי שלא נזקקו לאשפוז – אלא שהוענק לכך דירוג A7. עם זאת, הוועדה המליצה שמשרד הבריאות יפעל להקמת צוות שיבחן במהלך השנה הבאה את כלל ההתוויות הנדרשות למימון הסעות באמבולנס, היקפי אוכלוסיית החולים וכן מה יהיה מקומם של מוקדי קופות החולים בנושא הזה.

להודעה המלאה של ועדת סל התרופות לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מחלות עיניים,  מחלות מטבוליות,  דימות,  מחלות כבד,  חיסונים,  מחלות זיהומיות,  ועדת סל התרופות 2015,  אוסטאופורוזיס
תגובות