חדשות

יו"ר חדש לחוג לרפואת עיניים-ילדים באיגוד רופאי העיניים

ד"ר עידי מצר מבית החולים "רמב"ם" יחליף בתפקיד ד"ר תמרה ויגננסקי-יפה מבית החולים "שיבא"; תקופת הכהונה: שנתיים

ד"ר עידי מצר (צילום: יח"צ)

ד"ר עידי מצר (צילום: יח"צ)

ד"ר עידי מצר, ראש השירות לרפואת עיניים וילדים במרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה, נבחר ליו"ר החוג לרפואת עיניים-ילדים באיגוד רופאי העיניים. ד"ר מצר יחליף בתפקיד את ד"ר תמרה ויגננסקי-יפה מהמרכז הרפואי "שיבא" בתל-השומר וישמש בו, כרגיל, במשך שנתיים.

ד"ר מצר סיים בהצטיינות את לימודי הרפואה בטכניון. הוא התמחה במחלות עיניים במרכז הרפואי רמב"ם, והשתלם ברפואת עיניים-ילדים ופזילה ובמחלות גנטיות של העיניים באוניברסיטת טורונטו בקנדה ובביה"ח לילדים Hospital for Sick Children בטורונטו, בין השנים 2000-2001.

בנוסף משמש ד"ר מצר כמרצה בכיר נלווה בפקולטה לרפואה של הטכניון והוא חבר פעיל באגודה האמריקאית לרפואת עיניים-ילדים ופזילה.

 בתפקידו החדש אמור ד"ר מצר לתאם ולארגן את מושב החוג בכנסים שונים של איגוד רופאי העיניים. הוא ירכז ויטפל בקידום נושאים אקדמיים ומקצועיים המשותפים לכלל רופאי העיניים לילדים בארץ מול משרד הבריאות ואיגוד רופאי העיניים בהר"י, וכן יפעל לשיפור קשרים מדעיים מול אישים וארגונים מחוץ לארץ לקידום קשרי העבודה והמחקר, ולהעשרה מקצועית של חברי החוג.

ד"ר מצר משמש גם כיועץ לניתוחי פזילה בשלוש קופות חולים וחבר באיגוד האמריקאי לרפואת עיניים בילדים ופזילה (AAPOS), באגודה הבין-לאומית לגנטיקה של מחלות עיניים (ISGEDR), באיגוד הישראלי למחלות עיניים, בחוג הישראלי למחלות עיניים בילדים ופזילה ובאגודה הישראלית לחקר העין והראייה (ISVER).

כמו כן, הוא משמש סוקר מאמרים מומחה של עיתונים מדעיים רפואיים בארץ ובעולם. ביניהם: כתבי העת הבריטי והאמריקאי לרפואת עיניים, כתב העת של האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים וכתב העת של האגודה האמריקאית לחקר העין והראייה .

עד כה כתב 36 מאמרים בעיתונות המדעית הישראלית והזרה, והציג את עבודותיו ב-85 כנסים בארץ ובעולם. תחום פעילותו המחקרית עוסקים בעיקר במחלות תורשתיות מעוורות ובהפרעות באופטיקה של העיניים ופזילה.

נושאים קשורים:  חדשות,  ד"ר עידי מצר,  איגוד רופאי העיניים,  ד"ר תמרה ויגננסקי-יפה
תגובות
arie mezer
31.12.2013, 18:45

נמלאתי בגאווה לנוכח הרמה הרפואית של הרפואה בארץ ובמיוחד של דר' מצר.
הצלחה במילוי התפקיד ובהמשך פעילותך.