חדשות

אלימות נגד רופאים: רופא עיניים הותקף בבית החולים "אסף הרופא"

המקרה אירע שלשום (ב'), במרפאת העיניים בביה"ח "אסף הרופא"; הרופא נבדק במיון ומצבו טוב, התוקף נעצר והובא לחקירה במשטרת רמלה

מקרה נוסף של תקיפת רופא בבית חולים: שלשום (יום ב') בשעות אחר הצהריים הותקף רופא במרפאת העיניים של בית החולים "אסף הרופא". הרופא הותקף על ידי אביו של המטופל. דוברת ההסתדרות הרפואית מסרה, כי הרופא המותקף נבדק במיון ומצבו טוב. התוקף עוכב והובא לחקירה במשטרת רמלה.

אלימות נגד רופאים. תיעוד תקיפת רופא בחדר המיון בבית חולים רמב"ם (מקור: בי"ח רמב"ם)

אלימות נגד רופאים. תיעוד תקיפת רופא בחדר המיון בבית חולים רמב"ם, ב-2011 (מקור: בי"ח רמב"ם)

יו"ר ועד הרופאים בבית החולים, ד"ר אייל יחזקאלי, מסר כי תקיפת עובד ציבור - ובמיוחד רופא - איננה מתקבלת על הדעת. "הוועד החליט שלא להשבית את הפעילות בבית החולים ובמרפאות, כדי שלא לפגוע בציבור הרחב", אמר, "אבל אנחנו חוזרים ודורשים מרשויות החוק למצות את הדין עם התוקף - למען יראו וייראו".

על-פי הנתונים בנוגע לתקיפת רופאים בשנים האחרונות, בשנת 2008 היו בבתי חולים ובמרפאות קהילה בישראל 902 אירועי אלימות פיסית נגד רופאים וסגל רפואי, בשנים 2010-2009 ירד מספרם ל-670 ואף ל-524 בהתאמה. אלא שב-2011 שוב חל זינוק ל-752 מקרים ואשתקד (2012) נרשמו 700.

לפני כחודשיים הוצגה תוכנית חדשה שנועדה לצמצם ולהגיע אף לכדי מיגור של תופעת האלימות נגד רופאים וצוותים רפואיים בבתי חולים ובמרפאות הקהילה, שגובשה על ידי ההסתדרות הרפואית ביחד עם אליעזר רוזנבאום, המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים.

לפי התוכנית, יתווספו מאבטחים ויוצבו שוטרים במדים בבתי החולים, לצד חיזוק הסיוע האבטחתי למרפאות הקהילה. למאבטחים בבתי החולים יוענקו סמכויות מורחבות. בנוסף, תורחב פריסת מערך המשטרה בבתי החולים והשוטרים שיופנו למשימות אלו יעברו הכשרה ייעודית. על פי התוכנית יוצבו בעתיד באופן קבוע 4-2 שוטרים נוספים, שיעבדו במשמרות ב-7-4 בתי חולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  אלימות,  תקיפת רופאים,  המרכז הרפואי "אסף הרופא",  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות
ירון
15.10.2013, 10:22

בנוסף לאמצעים שהוצעו הייתי כולל סדנאות קרב מגע לאנשי צוות רפואי.

יש לי הרגשה שלאחר מקרה בו איש צוות יפרק את הצורה למישהו שתקף אותו זה ישפיע הרבה יותר מנוכחות מאבטח במדים, ויותר מדיעה על ענישה.
יש אנשים שזוהי השפה היחידה שהם מבינים.

נועם
17.10.2013, 20:16

מה עם תביעה אזרחית של הר"י למשל או נציבות המדינה כנגד התוקף?

אירית
17.10.2013, 21:50

מזעזע!! אבל מה חדש...
הקלות הבלתי נסבלת של אלימות פיזית / מילולית ברגע שמשהו קטן לא מוצא חן- היא בלתי נתפסת ולא נסלחת. על אחת כמה וכמה כשזה מכוון לרופא.בושה ושערורייה.