חדשות

פרופסור ירניצקי מרמב"ם הוזמן להצטרף למערכת כתב העת האירופי לחקר הכאב

פרופ' ירניצקי גם מונה, יחד עם שני רופאים מהולנד, להיות המארגן של כנס חוקרים בין-לאומי שיעסוק בכאב לאחר פעילות כירורגית

פרופסור דוד ירניצקי, מנהל המחלקה לנוירולוגיה במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה הוזמן השבוע להצטרף אל מערכת כתב העת European Journal of Pain, הביטאון הרשמי של האיגוד האירופי לחקר הכאב (EFIC). חברי מערכת העיתון הם חוקרי כאב מובילים מאירופה ומארה"ב. פרופ' ירניצקי הוא הישראלי הראשון בין חברי מערכת הביטאון המכובד.

מזה כארבע שנים פרופסור ירניצקי הוא חבר במערכת העיתון PAIN, הביטאון הרשמי של איגוד חקר הכאב העולמי. עורכיו היו החוקרים הבכירים ביותר בעולם בתחום הכאב וחברי המערכת הם ממיטב החוקרים והרופאים המתמחים בנושאי הכאב בעולם.

פרופסור דוד ירניצקי (צילום: פיוטר פליטר. באדיבות דוברות רמב"ם)

פרופסור דוד ירניצקי (צילום: פיוטר פליטר. באדיבות דוברות רמב"ם)

European Journal of Pain, היוצא לאור מזה כעשר שנים, הוא כתב העת השני בחשיבותו בתחום. במסגרת תפקידו כחבר המערכת, נותן פרופסור ירניצקי את חוות דעתו לגבי המאמרים המוגשים לפרסום בכתב העת. חברי המערכת נפגשים מדי פעם, לרוב בכנס בין-לאומי גדול, כדי לדון בנושאים הקשורים לכתב העת.

פרופ' ירניצקי גם זכה במענק שנתי לארגון כנס המחקר של הארגון הבין-לאומי לחקר הכאב. הוא יתקיים בסתיו הבא בהולנד. את הכנס יארגן פרופ' ירנצקי יחד עם עמיתיו פרופ' אוליבר ויילדר-סמית, ופרופ' קריס ויסרס, שניהם מאוניברסיטת ניימיכן שבמזרח הולנד.

הארגון הבין-לאומי לחקר הכאב מקיים בין חבריו תחרות על ארגון כנס המחקר השנתי. במסגרתו חוקרים שונים מגישים תכנית אפשרית, וועדה מטעם הארגון בוחרת את ההצעה הטובה ביותר. הכנס מוגבל ל-200 חוקרים בלבד המוזמנים באופן אישי. לאחר הכנס יוצא לאור ספר שבו מרוכזים כל הנושאים שהועלו בו. השנה נושא הכנס הוא "המוח והכאב: חקר הימשכות הכאב לאחר פעילות כירורגית".

מלבד תפקידו כמנהל מחלקת נוירולוגיה ברמב"ם, מנהל פרופ' ירניצקי גם את המעבדה לנוירו-פיזיולוגיה קלינית בפקולטה לרפואה בטכניון ומכהן כיושב ראש החוג לנוירולוגיה בפקולטה.

פרופ' ירניצקי הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון. הוא התמחה בנוירולוגיה ברמב"ם ועשה תת-התמחות בהפרעות נוירו-מוסקולאריות וכאב עצבי באוניברסיטת מדעי הבריאות של מדינת אורגון בארה"ב ובבית החולים "גוד סמריטן", בפורטלנד. תחומי מחקריו העיקריים הם אספקטים של מדידת כאב, מנגנון וטיפול, מיגרנה, הפרעות אוטונומיות ומחלות כלי הדם של המוח.

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה בטכניון,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  פרופסור דוד ירניצקי,  הארגון הבין-לאומי לחקר הכאב
תגובות