חדשות

בני ציון: רופאים בכירים יחנכו סטאז'רים

הפרויקט יצא לדרך השבוע, ומטרתו להעצים את יכולות דור העתיד של הרופאים מבחינה מקצועית ואתית

ד"ר אמנון רופא, מנכ"ל המרכז הרפואי "בני ציון" (צילום: דיוויד דושין)

ד"ר אמנון רופא, מנכ"ל המרכז הרפואי "בני ציון" (צילום: דיוויד דושין)

המרכז הרפואי בני ציון בחיפה החל להצמיד חונכים מסגל הרופאים הבכירים בבית החולים לכל סטאז'ר. מעבר להוראה המתקיימת במחלקות בית החולים, הרופא החונך יהיה "מאמן אישי" ויסייע לסטאז'ר להפיק את המרב מהאתגרים המקצועיים, האתיים והאישיים העומדים בפניו בשנת הסטאז' שלו, כך מסביר בית החולים את הפרויקט שהנהיג בתחומו לראשונה. "המטרה היא להעצים את יכולותיהם של רופאי דור העתיד שלנו, במטרה להוביל אותם לקראת עבודה עצמאית כרופאים".

האופן שבו נעשית הכשרת הסטאז'רים שונה מאוד בבתי החולים השונים, ועד היום לא הוגדר בבירור על ידי משרד הבריאות, ציין דובר בית החולים. כחלק מהשקת הפרויקט נערכה השבוע סדנת מנטורים בהשתתפות כ-30 רופאים בכירים מבית החולים והם תודרכו כיצד לבצע את החונכות.

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אמנון רופא, הדגיש את חשיבות התהליך ועמד על האתגרים המורכבים העומדים בפני רופאי העתיד. האחראי על הסטאז'רים בבית החולים, ד"ר אלעד שיף, הציג את  תכנית הסטאז'.

ד"ר אלעד שיף (צילום: בלומה שיף)

ד"ר אלעד שיף (צילום: בלומה שיף)

בסדנה נערך משוב אפקטיבי בהנחיית מנהלת יחידת הבחינות וההערכה בפקולטה לרפואה של הטכניון, רחלי נווה. היא כללה סימולציה של מתן משוב על ידי ד"ר נגה כרם, מנהלת מרפאת המתבגרים בבית החולים, וד"ר גדעון סרוקה מהמחלקה הכירורגית. אחר כך התקיים דיון שבו הוגדרו מאפייני החונכות והדרך לביצועה.

נושאים קשורים:  חדשות,  סטאז',  המרכז הרפואי "בני ציון",  ד"ר אמנון רופא
תגובות