חדשות

תמיסה סטירילית לניתוחי עיניים נאסרה לשימוש בישראל

משרד הבריאות פרסם הודעת Recall לכל מוצרי חברת "מעבדות פרנק" בעקבות הודעת ה-FDA כי נמצאו בתכשיריה מיקרואורגניזמים ופטריות

משרד הבריאות הורה אמש (יום ג') לרופאי העיניים לחדול מיד משימוש בתמיסות סטריליות לניתוחי עיניים של חברת "מעבדות פרנק" (FRANCK'S LABORATORY) בעקבות הודעה משותפת לחברה ול-FDA על Recall - הורדה מהמדפים של כל התכשירים הסטריליים המיוצרים על ידה (לשימוש בקרב בני אדם וגם בקרב בעלי חיים). מדובר במוצרים שסופקו על ידי החברה בין ה-21.11.11 ל-21.5.12.

ההודעה נמסרה לאחר שמה-FDA נמסר כי בדגימות שנלקחו מהמעבדה הזאת נראתה  גדילת מיקרואורגניזמים ופטריות ובעקבות מקרים של אנדופתלמיטיס לאחר שימוש בתמיסות הסטריליות של החברה בניתוחי עיניים בארה"ב.

מבדיקה שערך משרד הבריאות עלה כי לחברה זאת אין מפיץ בישראל, אולם מכיוון שה-FDA הזכיר בהודעה שפרסם גם את ישראל (ייתכן על רקע של יבוא אישי של התמיסות הנ"ל) מצא המשרד לנכון להוציא הודעת Recall ולאסור שימוש בכל המוצרים המיוצרים על ידי החברה. לקופות החולים ולבתי החולים נשלחה הודעה ממשרד הבריאות ולפיה יש להודיע למנהל הרפואה במשרד הבריאות על כל מקרה שבו נעשה שימוש בתכשירים של החברה הזו בארץ.

נושאים קשורים:  חדשות,  FDA,  אנדופתלמיטיס,  תמיסות סטריליות
תגובות